عـــبـــدالـــقـــائـــمـــ🌷

سلسه پژوهش های اعتقادی

عـــبـــدالـــقـــائـــمـــ🌷

سلسه پژوهش های اعتقادی

عـــبـــدالـــقـــائـــمـــ🌷

بسمه تعالی
من از حکم و فرمان حق نگذرم
اگر بگذرد تیغ خصم از سرم
...
گفتند آن یهودان چندان دروغ و بهتان
بر عیسی بن مریم، بر مریم و حواری
من کیستم که بر من نتوان دروغ گفتن
نه قرص آفتابم نه ماه ده چهاری

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه

فاروق اعظم

پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۴۳ ق.ظ

على علیه السلام جدا کننده بین حق و باطل 💢


عن أبى ذر و سلمان: أخذ النبى صلى الله علیه و آله بید على فقال: 

إنَّ هذا أوَّلُ مَنْ آمَنَ بی، وَ هذا أوَّلُ مَنْ یُصافِحُنی یَوْمَ القِیامَةِ، وَ هذا الصِدّیقُ الأکُبَرُ، وَ هذا فارُوقُ هذِهِ الأُمَّةِ یَفْرُقُ بینَ الحَقِّ وَ الباطِلِ، وَ هذا یَعْسُوبُ المُؤمِنینَ، وَ المالُ یَعْسُوبُ الظالِمینَ. ازابوذر و سلمان روایت شده که رسول خدا صلى الله علیه وآله دست على علیه السلام را گرفت و فرمود: 

به درستى که این مرد اولین کس از امت است که به من ایمان آورد. و نخستین کس است که در روز رستاخیز با من مصافحه کند و اوست صدّیق اکبر (بزرگترین راستگو) و فاروق امت که حق و باطل را از هم جدا و متمایز مى سازد. و این است خسرو مؤمنان و مال، خسرو ستمکاران مى باشد. 

شرح کوتاه:


برای تکمیل برنامه یک مکتب ریشه دار- آن هم یک مکتب جاودانی همانند مکتب اسلام، لازم است که بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله آن هم پیامبری که بیشتر دوران رسالتش با درگیری های مختلف، با انواع و اقسام دشمنان سرسخت گذشت- کسی وجود داشته باشد که به تمام رموز آن مکتب آشنا و میان حق و باطل فرق بگذارد (یعنی شایسته نام فاروق باشد) و نیز در بیان و توضیح حقایق کاملًا صادق و راستگو و گویا و صریح اللهجة یعنی (صدیق) باشد، تا هرگونه ابهام برای مردم بعد از درگذشت نخستین رهبر پیدا شود برطرف گرداند، این مقام طبق صریح عبارت بالا مخصوص علی علیه السلام بود. 

منابع:#کتب_اهل_سنت ؛مجمع الزوائد هیثمى، ۱۲: ۹؛ لسان المیزان، ۴۱۴: ۲. نیز رجوع شود به المناقب ابن مغازلى، ۶۵/ ۹۳. او به اسناد خود نقل مى کند که رسول اکرم صلى الله علیه وآله فرمود: « اى على! تو آقاى مسلمانان، پیشواى پروا پیشگان و رهبر نامدار وسپیدان و خسرو دینى. » تاریخ دمشق (ترجمة الامام على علیه السلام) ح ۱۱۹ و آنچه پیرامون حدیث نقل کرده اند.

پرتوى از فضائل امیر مؤمنان، على علیه السلام، ص: ۸۲

یکصد و پنجاه درس زندگی - صفحه۵۷


#فاروق_اعظم 

#یعسوب_الدین 

#امیر_المومنین

#آیت_الله_العظمی

#شیعه

#سنی

#صدیق_اکبر

  • Ja Abdi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی